Finantsaruannete koostamine ja analüüs Excelis 16 ak/h

Õppekava kogumaht ak. tundides (45 min.)  16 ak/h

Õppekavarühm: Juhtimine ja Haldus

TALLINNAS SUUR-SÕJAMÄE 10A

TARTUS SADAMA 1,

RAKVERES LAI 7

HIND: 1600

TALLINNAS algus kell 10.00 või KOKKULEPPEL

27, 28.05

17, 18.06

07.2021 kokkuleppel

08.2021 kokkuleppel

TARTUS algus kell 11.00 või KOKKULEPPEL

05.2021 kokkuleppel

06.2021 kokkuleppel

08.2021 kokkuleppel

RAKVERES LAI 7/ JÕHVI KUTSE 13

Aastaringselt kokkuleppel

KURSUS ON MÕELDUD EDASIJÕUDNUTELE.

Sihtrühm: Täiskasvanutele, kes soovivad ettevõtlusega alustada või on täna väikeettevõtjad, kuid kel puudub kogemus raamatupidamisaruannete koostamise, analüüsimise ja tulemuste juhtimise osas. Täiskasvanud õppijad, kes hindavad elukestvat õpet. Lisandväärtus tekib kursusel osalejale aruannete genereerimisel Excelis, analüüs-diagrammide kaudu. Juhtimisotsuseid tehakse KMK-analüüsi, tulude-kulude ja ka omahinna arvestamise-analüüsimise põhjal.

Õppeaja kestus: toimub 2 päeva.

Õppe eesmärk: Selgitada ettevõtlusega alustavatele inimestele/õppijatele, kuidas koostada bilanssi, kasumiaruannet ja rahakäibeplaani Excelis. Selgitada, kuidas neid arvnäitajaid süsteemselt analüüsida ja mida tulemuste tõlgendamise kaudu järgmisel perioodil paremini planeerida.

Õpiväljundid: Kursuse läbinud õpilane tunneb raamatupidamise terminoloogiat ja saab aru aruannete vormidest. Mõistab raamatupidamise arvestuse põhiprintsiipe ja aruandluse korraldust Excelis. Saab aru, et ettevõtte juhtimine baseerub majandustehingute täpsel ja õigeaegsel raamatupidamisarvestusel Excelis. Oskab tõlgendada ettevõtte finantsaruandeid ja nende põhjal koostatud analüüse ning prognoosida ettevõtte rahaseisundit. Kasutab finantsanalüüsi metoodikat ja teostab KMK-analüüsi.

Õppe sisu (peamised teemad ja alateemad);

1.auditoorse töö teemad nimetused ja mahud tundides

Raamatupidamise süsteem ja alusprintsiibid. Tulude ja Kulude kajastamine, seosed aruannete vahel. KMK-analüüs ja selle rakendamise eesmärk. Suhtarvude rakendamise vajalikkus tulevaste perioodide prognoosimisel.

2. praktilise töö lühikirjeldus  nimetused ja mahud tundides 

Algandmete sisestamine ja tulemuste põhjal aruannete koostamine Excelis. Analüüsi teostamine ja tulemuste põhjal graafikute genereerimine. KMK-analüüs ning kuluarvestus. Juhtimisotsused tulude ja kulude baasil. Finantsjuhtimise peamised suhtarvud aruannete tõlgendamisel, uue perioodi prognoosi koostamisel.

Õppemeetodid: loeng, situatsioonülesannete lahendamine, arutelu, praktiline töö

Õppematerjalide loend:  konspektid koos ülesannetega.

Õpingute lõpetamise tingimuseks on:
• Osavõtt 100% auditoorsetest tundidest;
• Praktiliste ülesannete lahendamine tunnis.
Hindamismeetodid ja –kriteeriumid:
Õpiväljundeid hinnatakse läbi praktiliste ülesannete lahendamise vastavalt individuaalselt seatud õpiväljunditele ja koolitaja poolt püstitatud hindamiskriteeriumitele.
Koolituse jooksul kasutatakse läbivalt kujundavat hindamist. Koolituse lõpus toimub kokkuvõttev hindamine kompleksülesande lahendamise teel, kus hinnatakse kõiki seatud õpiväljundeid. Kõik ülesanded peavad olema sooritatud ning saanud koolitajalt positiivse hinnangu. Hindamine on mitteeristav.

Koolitaja andmed:

Marju Teiva, 2019 Tallinna Ülikool Kutseõpetaja magister, kutsetunnistus kutseõpetaja tase 7. 2006 Tallinna Majanduskool maksunduse rakenduskõrghariduse diplom, raamatupidaja, personalitöötaja, õpetaja, koolitaja. Töötanud Maksu- ja Tolliametis revidendina, AS Antista müügikorraldajana, transpordiettevõttes raamatupidajana, personalitöötajana. Omab raamatupidaja 4 taseme kutsetunnistust. Täiendanud oma teadmisi ERK koolitustel, Maksu- ja Tolliamet, raamatupidamisprogrammi Merit koolitus jt. Üle 20 aasta töökogemusi era- ning riigisektoris. Andecus OÜ, Educus OÜ, Edilon OÜ asutaja ja tegevjuht.

Õpiväljundi saavutamisel väljastatakse õppijale tunnistus. Õpiväljundi mittesaavutamisel väljastame tõendi kursusel osalemise kohta.

Tunnistus, kui õpingute lõpetamise nõuded on täidetud.
Tõend juhtudel, kui õpiväljundid jäid omandamata kuid õppija võttis osa õppetööst või kui õppija osales õppetööl osaliselt. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule.

Õppetööks kasutatakse õppeklasse. Õppeklassid on varustatud õppetööks
vajalike nüüdisaegsete tehniliste vahenditega (TV, videoaparatuur, arvutid, diaprojektor, teisaldatav pabertahvel, statsionaarne tahvel koos kirjutusvahenditega). Õppeklassid vastavad tervisekaitse nõuetele.